20 Ocak 2017 Cuma

Süreyya Tikveş'ten Arkadaşı Aliye'ye









4-11-1976
İZMİR
               

Çok sevgili Aliye

Önce bu kadar çok ara verdiğim mektubun için özür dilerim. Hiç böyle yapmak istemezdim ama herhalde hareketli geçirdiğimiz günlerde ihmal ettim. Kusura bakma sakın sen benim gibi yapma. Olayları anlatmak için nereden başlayayım bilmiyorum. Evvela burada bir kat aldığımız için taşınma davası çıktı. Tam 23 Nisan günü biz taşınıyorduk. İnanki hala yerleşiyoruz. Ev büyük ve işide çok.
Bütün yerler koyu bordo muşamba döşeli. Düşün ufacık bir toz ve ... çizik belli oluyor. Bütün gün insanın eli üstünde olması gerekiyor. Nihayet büyük aramalardan sonra geçen gün 13 yaşında bir kıs buldum. Çünkü burada Tariş'in geniş bir alanı var. Bütün çingeneler ve diğerleri orada çalıştıkları için işçi bulmak zor. Neyse bu kız şimdi bütün hafta geliyor.

Biz yazın Temmuz ayının başında, pardon Haziranın sonuydu galiba İstanbul'a geldik. Özkan'la şöyle bir Avrupa gezisi yapacaktık. Çocukları anneme bırakalım dedik. Ve size geldim malesef bulamadım. Kapıcının kızına haber bıraktım. Ve ertesi gün Taksim meydanında Semay'la karşılaştık. Çok iyi gördüm. Hepinizin iyi olduğunu söyledi. Sonra 1,2 gün içinde biz seyehata çıktık. Biraz uzun oldu. Okulların açılmasın 1,2 gün vardı döndük. Döndüğümüz gün kayınvalidemin ölüm haberini öğrendik. Özkan üstünü değiştirdi ve İzmir'e varışımızdan 1 saat sonra annesinin cenazesine yetişmek üzere İstanbul'a uçtu. İşte araya bu acıda girdi. Bu arada hem hoşgeldin hem baş sağlığına gelenler çok oldu. Ancak yeni yeni kendimize gelebiliyoruz. Hep kendimizden bahsettim. Siz ve Hasip bey nasılsınız? Okuldaki arkadaşlar nasıllar. Değişiklikler var mı? Beni mektupsuz bırakmayacağını sanıyorum. Mektubumu bitirirken Ayşegül ve Aslı ellerinizden öperler, bende çok sevdiğim yanaklarından öperim. Hasip beye selamlar. En iyi dileklerimle mutlu, sevinçli günler dilerim.
Not: Necla Hanımi Melek Hanım, Sema ve diğer bütün arkadaşlara kucak dolusu selamlar.


YENİ ADRESİM:
Talat Paşa Bulvarı Şirin Yuva ap. No:84 Daire 19
ALSANCAK-İZMİR



Arkadaşın

SÜREYYA TİKVEŞ





MERAKLISINA NOT:

Mektubun    yazıldığı   apartman:

https://www.google.com/maps/@38.4364724,27.1471129,3a,53.4y,246.05h,104.62t/data=!3m6!1e1!3m4!1s9TdR9w8M9sqHryLB8Y2gAA!2e0!7i13312!8i6656

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder