3 Ocak 2017 Salı

Nizamettin Atahan'dan Fevzi'ye







Antalya 14/9/963




Fevziciğim,

                Telgrafını aldım. Evvela geçmiş olsun. Tamda hasta olacak zamanı buldun, her ne ise inşallah mektubun ulaşmasına kadar iyi olursun, hoş olmasada olur. Yalnız şayet iyi olmayacaksan elini çabuk tut. Hem sana güzel bir merasim yaparım.

                Geçen gün telefonla aradım yoktun oradaki arkadaşa not bıraktım ümit ederimki almışsındır. Fikret Necdetle beraber ayın 12,de Tıp Fakültesi imtihanına girmek üzere izmire gitti. Ayın 16 da orada imtihana girecek ertesi günü ikisi beraberce İstanbula geçecekler. Necdet Fikreti size teslim eyledikten sonra dönecek ha şurasını daha önce söyleyeyim ki bütün yaz boyu maaile çalışarak sınıflarımızı geçtik, çünkü onların gayretleri kafi gelmeyor. Bereket versin fire vermedik Necdet son sınıfa Haşmette Lise 1 e geçdi. Fikretin ise durumu malum inşallah şu pek özlediği Tap Fakültesi imtihanını kazanırda onu sizin başınıza dolarım.

                Bu mektupla beraber size bir kağıt gönderiyorum. Fikret burada iken bir deneme olsun diye Çapa Yüksek Öğretmen okulu imtihanına girmişti kendilerinin izmire hareket ettikleri gün oradan bir kağıt geldi, ingilizce bölümünü kazanmış kendisine dün akşam telefonla bildirdim, girmek istememekle beraber kazandığına çok memnun oldu, bu imtihandan sonra ekim ayının 1 ve 2.ci günleri orada da imtihan yapılacakmış. Bu kağıdı geldiğinden kendisine ver müracaat eylesin. Fikret İstanbul Fakültelerine kaydını yaptırdıktan sonra ayın 29 da imtihan girmek üzere ankaraya gidecek kendisinin orada yani İstanbulda bir kız arkadaşı var birlikte gidicekler Ankara'daki imtihandan sonra tekrar İstanbul'a dönüp buradaki imtihanlara girecek ve ondan sonrada imtihan neticelerini beklemek üzere Antalya'ya dönecek. Giderken is kendisine yeteri kadar harçlık vermiştim bu bakımdan bir müşkilatının olacağını zan etmeyorum. Mamafih para suyunu çekdiği zaman bildirecek o zaman size yollarım.

                Madam ne alemde inşallah oda senin gibi hasta değildir, aksi halde fikre'te imtihanlara girmek değil hasta bakıcılık düşer şimdilik bu kadar biliyorsun ya bunuda yazmak için çekdiğimi allah ile ben bilirim.

                Hepinize selamlar Haşmet sizin ve madamın ellerinden öper sınıfı geçdiği için bu mektubu yazarken karşımda sırıtıp duruyor, yengen gözlerinden öper selamlar eder bende gözlerinden öper ve yanaklarından öper geçmiş olsun temennilerinde selamlarımı iletirim.

Nizamettin Atahan



Mektubu yazdıktan sonra Fikret'in kağıdını koymak üzere eve getirdi. Telefon etmişsin ve bana öfkelenmişsin iki defa telefona gitti evde ...... demişsin. Beni telefonda konuştuğum .... dairemiz ... bana senin için yazın gelecek o zaman söyleriz demişti. Ben aynı gün telefon edeceğini nasıl bileyim. Hem ne ............ olmuş, hasta hasta seni bilmeyerek üzmüşüm. Özür dilerim. Telefonda madamın sıcak sudan yandığını hastaneye kaldırıldığını söylemişsin, cidden çok üzüldüm. Geçmiş olsun. Büyük geçmiş olsun. Mektup bekliyorum. Necdet fazla kalmasın. Selamlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder