23 Ocak 2017 Pazartesi

Selim'den Annesine











25.2.1974
Bournemouth


Canım anneciğim

Telefondan sonra meraklandığını tahmin ediyorum ama sana mektepten çıkmak isteyişimin sebebini anlatınca bana hak vereceksin.

Şubat'ta okula on tane Türk geldi. Onununda köylüden farkı yok hele bir tane Konyalı var. Sani "Konya'da dahi böylesini görmedim" diyor. Sende görsen şaşırırsın daha Türkçeyi doğru dürüst konuşamıyorlar. Açıkçası bana Türküm diye kompleks geldi.

Sana geçenlerde olan bir hadiseyi anlatayım: Bournemouth Echo diye meşhur bir gazetesi vardır hemen hemen o gazeteyi herkes okur. Bu sabah okula giderken aldık ilk sayfada gözüme bir Türk ismi ilişti İlkbal Çetinkaya diye bir kız. Süpermarketten kilot çalarken yakalanıyor tabii hapise atıyorlar. Aksi gibi kız bizim okuldan ondan sonra o isviçrelilerin fransızların arasında bizim halimizi gör. Selam bile zoraki veriyorlar.

İşte bu sebeplerden dolayı bu okuldan çıkmaya karar verdim. Zaten sınıflarda git gide kalabalıklaşıyordu.

Her ay on tane Türk gönderdikleri zaten malum.

Size bahsettiğim okul Wessex academy eski okuldan tek farkı lüks değil, restorant'ı yok o kadar. Dersler belki de daha iyi her şeyden önce okulda Türk yok ve çok daha ucuz Ecomodation dahil ayda 80 £ biz öteki okula ayda 150 £ verecektik hamde boşu boşuna okul 9 dan 1 e yahut 2 den 6 ya kadar daha hangisini seçeceğimi bilmiyorum ama  herhalde öğleden sonraki daha iyi çünkü, sabah kalkma zor oluyor.

Sonra Haziran 17 sinde cambridge üniversitesi yüksek derece lisan imtahanı var ona hazırlıyorlar.
Ev işine gelince ... Blackburnle konuştum, ev değiştirmeye lüzum yokmuş parayı eski okuldan alacağı yerden gerisinden alacak onun için aynı evdeyim.

Eve yeni bir talebe geldi 30 yaşlarında ispanyol,kırmızı burunlu kırmızı yanaklı şişman bir adam her akşam şarap içip kafayı buluyor. İngiltereye geldiğinde sana tanıştırırım çok matrak, gitarda çalıyor.
Sen martta gelicem diyordun, eğer gelirsen daha önce bildir gelip seni karşılıyım sürpriz falan yapma yani.

Sevgili anneciğim, şimdilik bu kadar. Sana iki tane resim daha gönderiyorum biri george Best diğeri de Toros Canavarı, maskeyi senin için aldım çok natürel, daha ufak tefek şeyler var ama onları söylemem.

Kıza gelince evelallah çok güzel dans ediyor.

Anneciğim bana sabri beyim adresini gönder kendisine bir mektup yazayım çok ayıp oldu.
Hadi Allahaısmarladık. Babama çok çok hürmetler. Direktör hakkımda her ay rapor göndericek artık sen tercüme edersin ikinizinde ellerinden öperim.

 Ağabime de yazamadım söyleyin bana gücenmesin yakında yazıcam.


Selim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder