2 Şubat 2017 Perşembe

Kocasından İsmet Özmaya'ya








10 Haziran 1972
Lensbury Club
Broom Road
Teddington
Middlesex


İlk ve son aşkım İsmetime,

Bütün mektuplarımda, buradaki tahmin ettiğin durumum dolayısiyle ....,eksik veya düşük cümleler olabilir, okurken anlamaya gayret edersin, peşinen özür dilerim. Zarfını İrfan hanıma yazdırdığını tahmin ettiğim ilk mektubunu aldım ve bu mektubun için tekrar tekrar teşekkür ederim. Eksik olma her mektubunda sabredeceğimi ve üzülmememi istersin ama son mektubunda "geç olsun güç olmasın yeter ki sen sağ salim gel, ben katlanıyorum" demen beni ziyadesiyle memnun etti, zira senin için çok üzülüyorum, seni bırakıp buralara geldim fakat sende hemen er veya geç yapılması icab ettiğini biliyorum, yaş ilerliyor, daha sonra buralara gelmek ve bunlara katlanmak için eminim ki tahammıl edemeyeceğim. Zeki ve her zaman için uyanık olduğunu bilirim, ama aldığım son mektubunda bahsettiğim bir hususa ziyadesiyle hayran oldum ve beni mütehassır etti, böyle bir şey yazacağın veya beraberken bana söyleyeceğin hiç bugüne kadar hatırıma gelmemişti, beni çok çok memnun etti. Kral Edward'ı hatırlayarak sevgimizi onlarınkine benzetmen, hayret vallahi, nereden bunu hatırladın. Bunu yapmakla, hakikatı meydana çıkarmış oldun, bütün dost ve düşmanlarımızın bunu bilmesini isterim. Diğer hususta düşünmemiz için hiçbir sebep yoktu, bilirsin senin için herşeyi yapabilirim, ama bunu benden arzu ettiğini hissetmiş olsaydım hergün için muhakkak beraber olurduk, herhalde yanılmıyorum, belki hissetmiş olabilirim, o zaman senin ağzından arzunu işitmek beni daha ziyade memnun eder ve neticelendirirdik. Fevzi dayıyı ve Akatay ailesinin tebrik eder, analı babalı büyümesini dilerim. Senin için ......'e gitmeyi isterim ama bugünden bişey söyleyemem, ben her zaman için serbestim. Evvel İzmiri istediği gibi ayarlarım, kısmet olur da inşallah beraber gideriz.

Bugün pansumana gittim, Haziranın onu olmasına rağmen hava soğuktu, pardesüyü üzerimden çıkarmıyorum. İyiki iki kalın elbiseyle geldim. Her zaman mektuplarını beklemekteyim. Beni soranlara selam ve sevgiler. Vallide hanımada selam ve ellerinden öperim. Amca beye yenge hanımada selamlar. Ben sana yazdım, telefon geldi diye akşam yediden sonra evde olursun, aradığım pazar'dan sonra ikinci pazar belki ararım diye evde olursun. Mektubuma burada son veriyorum. Hamdolsun iyiyim, kendini üzme, seni meşgul edecek gezme, dikiş gibi şeyler ara. Seni Allaha emanet ederim. Seni tahmininden çok özledim, hasretle kucaklar, sıkı sıkı sarar, tekrar tekrar öperim, hoşça kal.


Kocan .... Özmaya

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder