3 Şubat 2017 Cuma

Kocasından İsmet Özmaya'ya (ikinci mektup)









20 Haziran 1972

Canım İsmet,


On birinci mektubun dün elime geçti, bugünde ilk defa olarak Müberra'dan kısa bir mektup aldım, eksik olmasın beni hatırladı. Nikah dairesinin bahçesinde çekilen ufak bir resimde göndermiş, resimde gelin ve damat, ablam, Osman, Hakan ve ikimiz varız, her zaman olduğu gibi maşallah sen çok güzel çıkmışsın, ablamla beraber ikinizde gülüyorsunuz. Allah daim etsin. Tevfik beyden mektup alıp almadığımı soruyorsun, mektubunu aldım ve cevap yazdım, yakın alakasına teşekkür ettim. Sana yazdığım mektuplardan birinde de Tevfik beyden mektup aldığımdan bahsettim. Doktor Salı ve Cuma sabahları hastanede oluyor, doktor gözüme baktı, durumdan memnun olduğunu söyledi. Bugüne kadar sabredip doktora daha ne kadar devam edeceğimi sormamıştım, kendiside bi şey söylememişti, ama bugün tahammül edemiyerek sordum, verdiği cevabı aynen naklediyorum, tahminine göre daha üç hafta buradayım ve bunun içine gözümü ısmarlayıp yapılacak prova müddeti de dahildir, inşallah dediği gibi olur, çaresiz sabretmek mecburiyetindeyim. Allahım bana sabırlar ve hayırlı neticeler versin, sende bana sabır ve acil şifa için dua et. Benim durumumu tahmin ederek ne kadar sabırlı olduğumu bugüne kadar anlamışsındır. Allahım hayırlısiyle bu işi neticelendirip beni sana kavuştursun ve bir daha birbirimizden ayırmasın, sanada sabırlar dilerim, benim durumumu düşünerek Allaha daima şükür et ve kendini üzme, mümkün olduğu kadar kendini oyalayarak müsterih olmaya çalış. Bugün biraz asabım bozuk ve çok sıkılıyorum, allah sabır ve ferahlık versin, onun için mektubumu dikkatli okuyup anlamaya çalışırsın, zira mektubu yazmaya başladığım halde kendimi bir türlü toparlayamadım, kusura bakma. Sesini duymak için inşallah Pazar akşamı (25 Haziran) telefon edeceğim, herhalde o güne kadar mektubum eline geçmiş olur. Bu mektubumu sana burada tahminen daha ne kadar kalacağımı bildirmek için yazıyorum, inşallah doktorun tahmini doğru çıkar.

Durumum dolayısıyle sana başka bişey yazamıyacağım. Soranlara selam ve sevgiler galiba geçen mektubumda bi kelime yerine noktalar koymuştum, cümleye göre herhalde kelimenin aslını tahmin etmişsindir, unutmazsan bana bildirde doğru olup olmadığını söyleyim. Mektubuma burada nihayet veriyorum. Sana sıhhat ve afiyet dilerim, beni seviyorsan kendini üzme ve müsterih ol, inşallah birbirimize kavuştuktan sonra başımızdan geçenlerin hepsini unuturuz. Seni hasret ve sevgiyle kucaklar her  tarafından ayrı ayrı öperim canım karıcığım. Seni allaha emanet ederim, hoşça kal.


Kocan




Meraklısına Mektubun Gönderildiği Apartman:


https://www.google.com.tr/maps/@40.9901798,29.0284637,3a,75y,175.85h,122.08t/data=!3m6!1e1!3m4!1sgNjVq9uQ8lcNq7IpkgGozA!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1?hl=tr


eksik kelimenin düzeltmesi için ekşi sözlükten @pityss'e teşekkürler.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder