5 Eylül 2018 Çarşamba

Neriman Çıtak'tan Müşerref Çengeloğlu'na








Neriman Çıtak


24-4-1965
Adana


Sevgili Müşerref

Nasılsın iyisindir inşallah. Huzursuz çalışma durumuna üzüldüm ama ne yaparsın …… olmuş insanlarla bir arada çalışma mecburiyeti karşısında biraz sabır ve hatta onların ……. harekatını görmeyip kıymet vermemek lazım. Dünya egoizmle dolu, herkes kendini düşünüyor. Müşterek yaşama ve karşılıklı hak ve hukuk bilen yok maalesef. Onun için sen de boş ver, düzeltemeyiz biz bunları.

Bu taraflara seyahat düşüncenin tahakkuk edemeyişine üzüldüm. Zira bu mevsim buraların güzel zamanı ve hemen geçer ve yazın sıcakları saltanat sürmeye başlar.

Bu bayram tatilinde Serpil ile …. ….  …. haftalık Ankara seyahati yaptık. Uzun senelerden beri böyle bir tatil geçirmemiştim. İki tiyatro ve bir bale, ne dersin buna. Gerçi çok memnun ama aç kurtlar gibi üst üste görülen eserlerin tesiri daha başka oluyor. Devlet tiyatrosu sanatkarlarının oynadığı “Yaşlı Kadının Ziyareti” isimli eserde Mediha Gökçer fevkalade idi. Bale ise o bambaşka bir durum ki “Çeşme Başı” ile Türk folklörünü baleye uygulama hususunda güzel bir çalışma ve başarı.

Bazı Ankaralılar Çeşme Başını beğenmiyorlar ama ben onlarla hem fikir değilim. Velhasıl kelam uzun ve yorucu bir çalışma hayatından sonra bu bir iki ziyafetle doydum ve dinlendim ve böylece de çalışmaya kuvvet toplamış oldum.

Mektubuma son verirken iyi günler diler hasretle gözlerinden öperim.


Neriman Çıtak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder