4 Aralık 2018 Salı

Tamila'dan Aliyecan'a (dördüncü mektup)






Aliyecan Merhaba, şimdi Perşembe günü öğleden sonra ki  mektup yazıyorum. Aliyecan biliyorum bu kere çok geç mektup yazdığımı, yalnız bir kere mektup yazdım, sonra postalamaktan vaz geçdim. Bu mektup eline geçinciye kadar herhalde adadan dönmüş olursun. Hatice Hanım, İbrahim Bey ve Hüseyin sana geliyeler. Geçen hafta beni görmeğe gelmişlerdi. Belki ben bir, iki güne onları görmeğe giderim. Aliyecan şimdi bu mektubu Tahrandan Nurigilden yazıyorum. Bu senede geçen sene ki gibi Londraya gidiyeler. Ben evde yalnız kalıyordum. Bir iki gündür işçisi evi temizlemek için geliyor. Benimde dersim bitti, yalnız tezimi yazmakla meşgulüm. Her halde bir ay kadar daha Tahranda işim var. Askerlik durumum hala belli değil. (gedip getmeyeceğim ya ne zaman gedeceğim).

Aliyecan, Pervzin size mektup yazmama nedeni, araba kazası geçirdi. Kendine bir şey olmadı, yalnız bir şahıs beyin kanamasından öldü. Hala hapisdedir. Yalnız ölen şahsın tarafları rizayet veriyorlar sanıyorum ki en çok bir haftaya kadar çıkacak. Hatta ….. parçalar doğru olsaydı şimdiye kadar çıkmış olacaktır. Aliye buna hatiridi ki size mektup yazmıyordu. Yalnız istersen Hasip beye söyleme, Türkiyeden kimsenin bilmesini istemiyorum. Bende mektubum cevabını geciktirmemde bu sebep bir de imtihanlarım mevzu bahisti. Hülase bu da bu sene ki durum inşallah ki son olur. Sonra bilmiyorum. Sana yazdım ya yok, evimizin yarısı caddeye düştü, evi değişdik, elbette bu işi ….., Perviz kaza geçirmeden önce yapmışdık. İnşallah sıkıntılarımız bitmiştir.

Annem fena değil. Yalnız epey zamandır ki yapayalnız yaşıyor. Ben becerebilsem, bir iki haftaya tebrize gedeceğim, yalnız sen mektubumun cevabını buraya yaz. Şayet burada olurum, olmasam da yine geleceğim.

Aliye sen yaz bakayım yazın nasıl geçirdiniz. İnşallah ki iyice dinlenmişsindir. Hatice hanım oranın çok pahalılık olduğunu söylüyor.

Hasip beye, bütün tanıdıklara selam öpürem seni.



Tamila

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder