14 Aralık 2018 Cuma

M. Üçler'den Celal Bey'e







İstanbul-Kadıköy
31.X.1954
Pazar

Pek muhterem
Kardeşim Celal;

Zonguldaktan İstanbula gelişimiz benim 20 Nihal’in 4 gün oluyor. 20 gün otelde kaldıktan sonra bugün Kadıköydeki evimize yavaş yavaş yerleşmeye başladık.
Muhterem pederiniz aynı zamanda bizim de babamız Sayın Burhanettin beye de muhterem Valideniz aynı zamanda bizim annemiz keza muhterem ağabeyiniz Nizamettin beye geldiğimiz günün sonrası (?) Şişlideki evinize ziyarette bulundum. Bendenizi’de ziyaret etme lütfunda bulundular. Esasen ağabeyiniz Nizamettini Galata Şubeniz doktoru olmakla sık sık görüyoruz.
Otel hayatımızın ne kadar can sıkıcı olduğunu takdir edersiniz. Bu sebepten bugüne kadar İstanbula tayinimizi bildiremedim. Şimdi Nihal, Semiramis geldiler, bu hayatıma tekrar kavuşunca sevdiklerimizi aramakta fırsat buldum. Bayram tatilinden istifade ederek 4 gün çok işimize yaradı.
Kızımız Nevin nasıl? Bu yaz Nihal’in apandisit ameliyatı dolayisiyle izinimizde gecikme oldu. İşte bu …… tesadüf kendisini son günde olsa görmek fırsatını verdi ve fakat hem memnun hemde üzüntü duyduk. Velevki biz orada olmasaydık bile çok yakinen tanıdığınız annem, ağabeyim, yengem ve kız kardeşim İzmirdeler bir telgraf çeker Nevini karşılardı. Bizler kızınızı evimizde rahat ettirmek isterdik. Bu durumdan evcek üzüntü duyduk ve tekrar tekrar bütün aile efradını size ve kendisine bulunduk, herhalde haksız değiliz değil mi Celalciğim? ……. iki saatta olsa bizleri hatırladığı için genede kibar kızınıza teşekkürde bulunduk.
İstanbuldaki yeni vazifem Galata Şubeniz Müdür muaviniyim. Arap cami şubeniz Müdürlüğünü tedvir ediyorum. Zevksiz bir vazife isede rahatım. Nihal ile birlikte Nevinin sizin gözlerinizden öperiz. Semiramis ellerinizden öpüyor. İstanbul’a teşrif ettiğinizde sabırsızlıkla bekliyoruz. Teyzemizin adresini kaybettiğimizden lütfen mektubu ….. rica ederiz.

M. Üçler


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder