5 Nisan 2017 Çarşamba

Pertev Bilgen'den Nuri Karacan'a (ikinci mektup)






27 Eylül 59
Sevgili Nuri

Dün sabah mektubunu aldım. Hemen Konsolosluğa gittim. Yalnız senin tavsiyelerinden birisini tutmamak şartı ile:

Yazıyı yazdırıp postalattım. Yalnız biz Mualla ile Pisa'da buluşacağız 4 ekim günü. O romadan gelecek. Bende buradan bu sebeple.  Buradan yazılan yazı şu şekilde oldu. Evlenme müsaadesinin Roma Büyük elçiliğine postalanması isteniyor yazıda.

..... Mualla ya da yazıyorum. O da Roma konsolosluğuna gitsin bir yazı yazdırsın. Ulakla sende evrakın Romaya gönderilmesini temin et.

Benim aklıma bir hal çaresi daha geliyor sen bir de bunu dene. Deki bunlar Romadalar şimdi siz kendiliğinizden Elçilik vasıtasıyla

Pertev Bilgen-Mualle Etker
Via Persico 6
Presso principessa CARAMANLI Roma

Adresine gönderim de. Bende bir dilekçe yazıyorum. Onu ver. İstersen. (16 kr. Pulu yapıştırıp iptal et). Belki bu suretle. Daha evvel. Ulakla- Taahhütlü bütün evrakın Romaya gelmesini temin edebiliriz.

Sevgili Nuri Bu iş mektubu burada bitiyor. Gözlerinden öperim. Arkadaşlara selamlar.

Pertev

Tren bileti oldu. Teşekkürler.
Pertev

Aydına  mektup yazmak pek zor değil. Senin için olunca tabii.
Şeker Nuri
Nuri Muallaya da mektup yolladım. Ulakla gönderdim. Pazartesi, Salı elinde. O da Roma büyük elçiliğine gidip yazı yazdıracak. En geç biri olmazsa ikisi Çarşamba en geç orada. Bu hafta içinde sende gönder ve geri kalanları da gönder. Bir gün (mektubu alır almaz) Hüsrevle beraber gidin. Belki kardeşim ona verirler o halde:

1- Elçiliklerin Yazıları
2- Daha evvel Hüsrev in işlemesi
3- Dilekçe üçünü de deneyin. Sevgili Nuri. Gözlerinden öperim.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder