27 Nisan 2017 Perşembe

Arkadaşından Semih Atlı'ya







25/12/1946

Kıymetli ve sevgili kardeşim Semih!...

Geçen hafta, size bir mektup atmıştım. Fakat; acele yazdığım için çok fena olmuştu. Kusurumun affını tekrar tekrar yalvarırım. Sizden, uzun ve havadisli mektup beklerim. Mektup yazmamın sebebi: geçen seferki mektupta yazdığım gibi, imtihanlarımızı idi. Bizim karne notlarımızı, bu taktirde aldığımız notlar, teşkil edecek. Geçen seneki gibi, gene berbat geçti. ALLAH yardımcım olsun. Bursada, havalar o kadar soğuk değil, fakat; kar daha kalkmadı. Kalkmaması bizim için daha iyi, çünkü çamur yok. Pazar günü, yerler don tutmuştui ayağı kayıp düşenleri bir görsen, gülmekten katılırsın. Şimdi, siz lapa, lapa kar yağarken, salonun başında leblebi kavuruyor ya ders çalışıyor yahutta; roman okuyorsundur. Hatta şu mektubu aldığın zaman, belki de yemek yiyorsundur. Şimdi her halde şu aciz satırları okumakla meşgul oluyor, eğleniyorsunuz gibi geliyor bana. Kış geldi, her Cumartesi eğlence tertip ediyoruz, daha doğrusu ben tertip ediyorum. Önce kalkıp hikaye anlatıyor, monoloğ söylüyorum. Ondan sonra bazı arkadaşlar kalkıyor. Memleket havaları söylüyorlar, sihirbazlık yapıyorlar, velhasıl eğleniyoruz. Bazı cumartesi, mektebin bandosu çalıyor dans ediyor ve vaktimizi eğlenceli geçirmeğe muvaffak oluyoruz. Benim kışın en çok sevdiğim sobada ekmek kızartmaktır. Şimdi şu satırları o kadar zorla karalıyorum ki, imtihanlar bitti, herkes sevinç içinde, kafam onların bağırışıyla kazan gibi oluyor. Sizde onları benimle dinleyin. Heyt 1001 roman okuyan var mı? Hişt romanı olan var mı? Aradan bir kaç gün geçince artık dersler başlar, herkes başını bile kaldıramaz. Zaten çocuklarda o günlerin hırsını çıkarmağa uğraşıyorlar...

Sinemalara gelince. Gördüğüm filmleri yazmıştım, bu Pazar göreceğimi alta ilave ederim. Derslerle aran nasıl? Gene berbat hocalar geliyor mu? Derslerle aran nasıl? Semih sakın Muzaffer gibi yapma, geçen sene ona mektuplar yazdım. Cevap alamadım. Onada selamlarımı söylemeyi unutma, yalnız Muzaffere değil, Yılmaza velhasıl tanıdığım bütün arkadaşlara saygı, sevgi ve hürmetlerimi sunarım. Bizim, yılbaşı sömestri bir olursa, ilk işim Çanakkaleye gitmek olacak. Size 22 sinde muhakkak, sömestre tatili vardır. Bursayı her halde beğenmedin. Halbuki o zannettiğin gibi değildir. Semih dolaşırken bizim ahpap, kurmay binbaşıyı görüyormusun? Beni ne kadar severdi, nerde olsa karşıma çıkardı... Semih gurbette mektubun kıymetini takdir edemezsin. Mektuplar öğlen olunca dağıtılır. Diğer arkadaşlar alır, halbuki sen ise öyle mahzun olursunki, bunu anlatamam. Kıymetini takdir edersen, mektup yazarsın. Söylediklerine göre yılbaşında kırığı olmayanlara sıla varmış, halbuki benim: fizik, cebir, geometri kırık. Anlayacağın biz mektepte kalacağız, bütün hayallerimiz suya düştü. Sinemalarda; Tayyarede: Dehanın Zaferi, Endülüs Geceleri "arap filmi" İmperio Arjantinanın filminin ismini berbat etmişler. Pazar günü, Yayla Kartalını seyredeceğiz. Bursada her Pazar, ahçıya gidiyorum, "70 Kr"la adam akıllı doyuyorum. Hatta bazen "35 kr"da yediğim oluyor. Suphi beyin adresini "bizim fizikçi" biran evvel yollaki yılbaşında kart atayım. Semih Muzafferi gör ve mektubuma cevap yazmaya tenezzül etmiyeceğini bildiğim için yazmadığımı söyle. Bizim Türkçe hocamız "Rıza Polat Öztürk" nerde? Onun gibi iyi bir hocaya şimdiye kadar hiç bir yerde rastlamadım. Ne kadar iyi idi, adresini bilsem ona uzun bir mektup yazarım. Bana yazacağın mektupta, mektepteki tanıdığım hocalardan uzun uzun bahset. Bizim Fransızcacı ve biyolojici oradalar mı? Coğrafyacı Adile hanım velhasıl artık siz hepsini toplar uzun ve havadisli olarak mektup yazarsınız. Ankarada şimdi tam sinema mevsimidir, herhalde gidiyorsundur. Neler oynuyor... mamafi ulus gazetesi alıyorum. Bu suretle hem ankaradan, hemde sinemalardan havadis alıyorum. Turhandan havadis var mı? Yılbaşında belki gelir. Kurban Bayramında geldi mi? Senin gene hergün Ulus ....sıyla "sıhhiye" arasında geziyor musun? Biz şimdilik bu haktan mahrumuz inşallah yazın beraberce gezeriz... senin gözlerinden Anne ve Babanın ellerinden öper Arkadaşlarla, Saygı sevgi ve hürmetlerimi sunar biran evvel mektubun cevabını beklerim...


Bu Pazar sinemalarda Tayyarede 1- Hürriyet apartmanı Şafak sinemasında 1-Gestapo

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder