22 Şubat 2019 Cuma

İsimsiz Bir Mektup (Şiir)








Mutluluk tanımlanamaz
Ağlarkende, gülerkende mutlu olabilirsin
Gerçek olan onu bilincinde duymandır
Hele bir düşün
Düşünki şu ömründe kaç saat
Mutlu olabilmişsindir
Onu
Maddi zenginlikte aramışsan
Lüks tüketimde tanımışsan
Sen çok yanılmışsın.
Bir sevgilinin gözlerinde görmüşsen
Ve doymamışsan, artık
Ondada olmadığını anlamışsındır.
Mutluluk, mutlu olanlarla birlikteğindedir.
Bu böyledir bilesin.

Dizlerime çömeldim duvar dibinde
Koydum başımı avuçlarımın arasına
Dudaklarımda sigaram, gözlerimde yılgı.
Ben bir korkağım
İtiraf ediyorum.
Görüyorum gerçekleri
Ezenler,, ezilenleri
Ağlatanları, cahilleri
Ve sınıfları, sınıflandırmayı yapanları.
Bir ortamki ezmişsin, gülmüşsün, görmüşsün
Fakat cahilsin…
Güçsüzüm diyorsun, yapamam diye düşünüyorsun.

Ama herkes senin gibi
Birlikten kuvvet doğar, başın koltuğunda olsun
Çekinme kurşun yerim diye…
Yok, yok, olmaz…
İtiraf ediyorum
Ben bir korkağım.
Kıpır kıpır birşeyler var içimde
Beni geceleri yatırmayan
Dostlar içinde güldürmeyen
Yemek yedirmeyen, su içirmeyen
Bir şeyler var içimde
Oysa ne eksiğim var ki
Bir makamım, masam var
Güzel mi güzel sekreterim var
Akşamları içkili hoş muhabbetim var
Hem Ankara’da dostlarım da var
Ama bu nalet içimdekiler
Karımın koynunda bile
Terketmiyor beni.
Para değil, sevgili değil
Çevre, ortam değil
Dur dur buldum
Güneş, evet güneş
Güneşin önüne bir sis geçmiş
Bırakmıyor ışığı gelsin.
Tarih sisin kalmasını istiyormuş
Tarihe karşı gelinmezki.
Ama tarihleri yazan insanlar değilmidir.





Babam’a ali amca niye gecekonduda otuyor diye sordum?
Parası yok dedi
Para nedir diye sordum?
Bir değerdir dedi.
Değer nedir diye sordum?
Durdu düşündü.
Önem vermek dedi.,ama para bir kağıt dedim.
Ne önemi olabilirki diye sordum?
Gücü var dedi.
Güçlüyemi değer verilmeli diye sordum?
Güldü.
Burnumdan öpüp gitti.




Not: Küçükyalı'da bir eskicinin sattığı kitabın içinden çıkmıştır.

2 yorum:

  1. Çok güzel bir arşive imza atıyorsunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, ilginiz için çok teşekkürler... Yakın zamanda artık sona erdirmeyi düşünüyoruz. Senelerdir beklediğimiz ilgiyi ve karşılığı görmedi maalesef arşivimiz. Bizde böyle bir not bırakmış olduk diyoruz.

      Sil