22 Mayıs 2017 Pazartesi

Arkadaşından Gültekin'e







Ankara, 3/7/1950



Kardeşim Gültekin,


Ankaraya gelişimden beri hep hatırımda idin. Fakat şimdiye kadar bir kerecik olsun yazamadım, zira çok meşguldüm. Senin affına güveniyorum...
Diploma projeleri ne oldu. Kimler kazandı. Kaybeden veya iştirak etmeyen oldu mu? 3 günlük imtihanlar nasıl geçti? Sualler nelerdi? Bizim Şapşal, Arabacı, Erol ne yaptılar? Sen ne yapıyorsun? Gıyaben mezuniyetini tebrik ederim... (haberini almağa lüzum yok ki..) erdem ne yapıyor? Onu da tarafımdan tebrik etmeni rica ederim... (ayni sebepten..)
Efendim ben sıhhatteyim. Gerçi ilk günlerim biraz zor geçiyordu. Fakat mektep hayatına intibak ....... nispette sıkıntımız zail oldu, ve günlerimiz sür'atle geçmeye başladı... Bizim ........ den benden başka Gelin Nejat, Tıfıl Abdullah, Sani (asistan) ve Leon Tıngır var. Bir de bizden 1 sene evvelki mezunalrdan Kemal Tangıt'la Süleyman Hısım buradalar...
Haftada bir Cumartesi öğleden sonra ve Pazar günleri şehre çıkıp geziyoruz. Benim en çok sevdiğim yer Gençlik Parkı'dır. Muazzam havuzunun etrafındaki kanapelerde oturunca, insan kendini Boğaziçinde zannediyor, zira orada kayıklar, motorlar da var... Bir dereceye kadar o kadar özlediğim İstanbul havasını yaşayabiliyoruz. Sağolsun orasını yaptıran... ikinci derecede gidilebilecek bir yer de bizim Holzmeister'in yaptığı Güven Parktır. Orada da küçük ...... bir havuzla, etrafında kanapeler ve birçok ağaç vardır... Akşam  üstü de serinde Bakanlıklara doğru şöyle bir uzanıyoruz mektebe dönüyoruz... Havalar oradan sıcak değil.
Senin de önümüzdeki devreye gelmek fikrin var mı? Benim bu husutaki fikrimi almak istersenbir an evvel yapmanı tavsiye edeceğim. Mamafih sen yine düşünceni bana yazıver.
İstanbulda iken oranın kıymetini bil... Biz sömestr tatili münasebetiyle 29 Temmuzda buradan hareket edeceğiz. 13 Ağustos'ta da tekrar Ankaraya dönmüş olacağız. Şu halde önümüzdeki hafta içinde ve en geç 25 Temmuza kadar mektubuna intizar ederim... Yukardaki de mümkün olduğu kadar tafsilatlı olarak cevap vermeni rica ederim.


Sevgi ve selamlar

Gözlerinden Öperim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder