12 Mayıs 2017 Cuma

Annesinden Gürol'a









Uşak
7.1.1963




Canım evladım, biricik oğlum benim.

Sana çoktandır mektup yazamadım, keşke şu telefon konuşmaları olmasaydı, insan telefon edince yazamıyor ki mektup yerine de geçer, halbuki mektup yazmak daha iyi herhalde insan daha iyi dertleşip, bir çok havadis verip alabilir, fakat mecburen telefon tercih ediliyor. Kim bilir belki de insan sevdiklerinin sesinide işitmiş olmak için.
Canım evladım bende işte böyle sık sık telefonda konuştuğumuz için olacak pek sık mektup yazmıyoruz.
Canım evladım seni o kadar özledim ki bilemezsin. Geleceğin günleri iple çekiyorum. Nasılsın evladım derslerinin çokluğunu ve ağırlığını düşündükçe çok üzülüyorum. Allah san yardım etsin. Sana zihin açıklığı ve bol şans versin çocuğum.
Gürolcuğum sen belki gülersin amma sana bir tavsiyem var. İmtihanlara girince cebine 2-3 tane kesme şeker koy. İmtihan müddetince yavaş yavaş ağzında, şeker erirken beyine giden damarlar daha iyi çalışırmış ve bu şekilde beyin daha güzel çalışırmış. Ne olur Gürolcuğum bunu yap. Hatırlarsan sen ilkokul imtihanlarına girerken ben sana hazırlar cebine koyardım, hatta her birinede 3 kulvuallah okurdum hatırladın mı?
Canım evladım Cumartesi günü ..... babanla İzmire gitti. Babanın orada bir işi var. Şirkete ait Ankaradan yolladılar. Herhalde Perşembe akşamı döner. Sibel'in Şubat 2 de tekrar ..... var. İnşallah o zaman hep bir arada oluruz. Sen inşallah bu ayın 15 inde geliyorsun değil mi hayatım? Bakalım Sibeli baban buraya getirmeye söz verdi. İnşallah sıhhati iyi olur da kısmet olur. Zira zavallıcık o kadar ihtiyarladı ki üstelik kalp durumu da pek iyi değil. Çok sıkıştırıyor zavallıyı. Annem desen o da öyle üstelik onun ki daha vahim. Artık allah acısın. Ben sana bir şey söyleyeyim Gürolcuğum. Zavallı Fofo dayının durumu beni, annemi ve babamı mahvetti. Ne onlar toparlayabiliyorlar ne de ben. Baban Fuatın şimdi çok iyi olduğunu vaziyetininde çok iyi olduğunu söylüyor amma ben bir türlü inanıp rahat edemiyorum.
Fofo dayın öyle bir insandır ki onu anlamak çok güçtür. Bir kerre son derece mahzundur. Ayni zamanda şu meşhur palyaço (operası) vardır onun gibidir. İçi kan ağlarken, yüzü güler. Hemde öyle güler ki karşısındakini de öyle güldürür ki üzüldüğünü ve iç dünyasını kimseye hissettirmemek için adeta debelenir durur. İşte dayın o zaman çok bedbaht ve üzgündür Gürolcuğum. Babanın anlattığına göre sizi bir hayli güldürürmüş. Onun için çok üzüldüm Gürol. Allah ona acısın. Onda o akılsız karı varken, bu çocuk nasıl toparlanacak bilmem, ancak Allah yardım edebilir. Bütün ümidimiz yalnız orda kaldı artık.
Canım evladım insanların hali hiç belli olmuyor. Onun için insan hayatta her şeye göğüs germesi için kuvvetli olması lazım, yani hazır olması lazım. Allah kimseyi darda sıkıntıda bırakmasın. Fakat Gürolcuğum için istikbalini sağlam kurmak ve garantiye almak için gençliğinde kadın olsun erkek olsun çalışmak ve elinden geldiği kadar gayret etmek. Sonrasını tabii Allaha bırakmak lazım.
Sende evladım hayırlısıyla şu Üniversiteyi bir bitirsen hayatım. Ondan sonra oh ne güzel rahat ederim. Bak Semih dayın bir arkadaşı ile bir şirket kurdu firma açtılar Allah yardım ederse yakında büyük işler yapacaklar. Az bir zaman geçtiği halde İzmirde sivrilmeğe başladılar. Zavallı diğer kardeşciğimde içler acısı. Aradaki farkı görüyormusun evladım. Fakat şansta lazım haklısın, fakat şansada yardım etmek şart Gürolcuğum. Alla emanet senin şansın da var evladım. Ne ise gelince uzun uzun konuşuruz hayatım. Beni hiç düşünme. Nesim H ... Güner H beni hiç yalnız bırakmıyorlar. Ara sıra oyunda oynuyoruz. Nesim H. aramız çok iyi. Babaannenin ellerinden öperim, hasret ve sevgi ile kucaklar güzel gözlerinden pek çok öperim canım evladım.
Gürolcuğum ne olur hiç ama hiç bir şeye üzülme.

Seni pek çok seven ve özleyen annen...    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder