8 Mart 2017 Çarşamba

Tamila'dan Aliyecan'a (ikinci mektup)









Aliyecan

Merhaba. Geçen Pazar mektubunu aldığımda çok sevindim. Hergün sana mektup yazmak istiyordum yalnız vakit bulamıyordum. Şimdi pazartesidir eczanede oturup mektup yazıyorum. Aliyecan bilmiyorum orada bura hakkında neler söylüyorlar, yalnız bizim halimiz çok iyidir. Nigaran olacak bir durum yoktur. Burada da heva soğuktur, yalnız şimdiye kadar hala yakit durumu fena değil, iş yerim çok sıcaktır evimde iyidir. Şimdi bulunduğum şeher, Tebriz gibi çok soğuk şeherdir. Aliyecan bilmiyorum geçen mektupta yazmişdım ya yok. Şufayli bir kat kiralamış, kirasi biraz pahalidir, yalnız şimdi burada yalnız yaşiyorum. Perviz Tebrize gediptir böyle bir kiraladım, iki katli bir evdir ki üst katinda ben ölüyorüm. Aşağı katta sizlerden iyi olmasın bir karı, koca ve iki çocuk yaşıyorlar. Kocası öğretmendirler. Bana çok iyi yardımcı oluyorlar. Aliyecan evim bom boşdur, bu alti ayda ancak mutfak eşyasini biraz alabilmişem ki pervizde yardim etti, bir odayada biraz eşya almişam. Pencerelere tul perde vurmuşam, kalin perdelik kumaşda almişam yalniz dikiş makinesi olmadığı için hala dikememişim. Teyzem annemin söylediğine göre bir dikiş makinesi verip hala elime yetişmiyim. Aliyecan yöreğim istiyorki bir odayi şark evleri gibi düzeltem amma o kadar param yok ki hali filan alam bakalim ne yapacağim amma kendime göre bir ev kurmağa başladiğim için çok seviniyorum, yavaş yavaş en sonunda kendime göre uygun bir ev doğrultarim amma herhalde bir kaç sene sürecek. Aliyecan yazin ....... gelmeğye karar vermiştim deniz kıyısından döndükten sonra oraya gelecektim ki bu iş bulundu, şimdi yedinci aydir ki çalişiyorum bir gün izin alip leylayı yolcu etmek için tahrana gettim. Leyla otobusle İstanbula geldi oradan Lıondraya geldi. Sizin adresiniz ve hedice hanimlarinkini vermiştim yalniz yetiştiği günü uçak olduğu için ayni gün londraya gedip gece evinden ablamlara telefon etti. Aliyecan izin alabildiğim gün oraya geleceğim. Annem bir aya yakindir ki her gün buraya gelmek istiyor amma hala gelmiyip. Benden iki haftaya yakindir ki anneme telefon edememişem ablamlar herden telefon ediyorlar bugün yapabilirsem öğlen gedip anneme telefon edeceğim.

Aliyecan, Leylanin oğlu pek tatli bir şeyidi, bir kaç gün annemle buraya gelmişdirler, şimdi onun yaptikları hatirıma geldiğinde onu çok özlüyorum. Resimleri bende asla yok. Yoksa sana haman gönderirdim görürdüm. Her iki çocuğu ortamin üstünde güzeldirler.

Aliyecan Behiye hanimin bu duruma duşduğuna çok uzuluyorum, çünkü çok iyi bir durumdaydi, o evi alması onu o duruma koydu. Müharrem beyle aziz onu bu durumu koydu. Aziz ne yapıyor hala Amrikada mi yo yok?

Aliye Lizzet en sonunda kimle evlendi? Ne kadar darahma verdiler? Düğünden hiç bir şey yazmamişsindir. Aliyecan ben hadice hanimlara mektup yazmişimdir yalniz hala cevap yazmamişar. İrana geldiklerindede hiç onları göremedim yalniz telefonla konuşabildim. Hüseyne düğün tüttülur, düğüne de gedemedim.

Aliyecan çok özür dilerim, buraya geldiğimden başim oyle kalabalikti ki her zaman bayram bittikten sonra hatirliyorum ki size kart yollamamişken bu kerede bu vazifemi yapmadiğim için beni aff ett bundan böyle daha hiç bir zaman böyle bir iş inşallah yapmam. Yine mektupla yeni yilinizi kutlar hayırli ve neşali ve selametli yil arzu ederim.

Aliyecan Hasip bey nasildir, ne yapiyor inşallahki iyidir. Benden selam söyle ve halini sör. Pervizin hala çocuğu olmayıp ne zaman olacagini de pek bilmiyorum. Ümide ne Necla hanima bütün tanidiklara da selam söyle. Başini ağırttim allahısmarladim. Öperim seni.

Tamila


1981-1-6

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder