6 Mart 2017 Pazartesi

Sevgilisinden Türkan'a







Antakya
17.09.942

Sevgili Türkan:

Bir sürü yarım kalmış ve gönderilmemiş mektuplardan daha geçenlerde İskenderunda yazdığım mektubuda göndermek imkanım olmadı. Fırsat düştüğü zamanda günü geçmiş olduğundan göndermedim.

Fakat bu mektubumun geciktiğini de bildiğim için o eski mektubu müdafaaname olarak gönderiyorum. Bu gecikmelerden dolayı bana kızmayacağını veya kızmış isen affetmeni rica ederim. Emin ol türkan bu mektubu bile ne şartlar aştında yazdığımı bir görsen halimize acırsın. Saat 8 den 12 ye, 13.30 dan 20.00 ye kadar .......la çalışmak ve bu arada her gün belki yüz kişiye dert dinlemek tahammülümüzü aşıyor. 2-3 günde saman veya nohut, fasulya, ..... almak üzere köylere gidip gelmemide hesaba katarsam bana hak vereceğine eminim.

Üzüntülerimle seni de üzmek istemem, fakat dert yanacak en yakın kimse bu dünyada senden başka kim var değil mi güzelim?

Geçenlerde bir mektubunu aldım. Mahfelde oturuyordum. İstanbullu bir yazıcı er var. Onu gördüm. Üç günden beri İskenderunda olduğum için mektup gelmesi ihtimaline binaen bu eri çağırtarak sordum. Aynen şöyle söyledi:

- Komutanım. Türkan Hanımdan bir kart bir de mektup var. Hatta mektup yazacağını, endişe etmemekliğimizi söylüyor. Şimdi gidip alaydan .... getiririm dedi.

(....... koş) diye emir verdiğim halde yüzüme bakmakta devam ettiğini görünce sebebini sordum: (Efendim müjdemizi unuttunuz) dedi... Mektubu ne kadar merak ettiğimi bildiği için en nazik yerimden yakalamıştı. Derhal elimi çantaya atarak bir gümüş lirayı avucuna sıkıştırdım. (Marş Marş) dememle herifin fırlaması bir oldu.

Bu mektup beni adeta çocuk gibi sevindirmişti. Nasıl okudum bilsen. O günümün neşemin sebebi sen olmuştun "Sağ ol" güzel Türkanım.    
Sana ufak bir ricada bulunacağım:
(Kanaat Kitapları) neşriyatından olan (XXX) Andre Maurois-(Yaşamak Sanatı-Hayatın Küçük Felsefesi)  isminde bir kitap vardır. Tercüme eden (L.C.), Tercüme Tarihi 1939 dur.
Bu kitaptan bir tane al, hatta sen de al, bana gönder. Eğer bulamazsan bana yaz, ben İstanbula ısmarlayacağım.

Seni mektupsuz bırakmamak için acele olarak yazdığım şu mektubu hoş gör.
Sevgi ve selamlarımı yollar, bir an evvel ankara'ya gelerek sana kavuşmak için can attığımı ilave ederim güzel sevgili.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder