10 Mart 2017 Cuma

Anneye Yazılmış Yarım Bir Mektup







Köln, 4.1.92
Sevgili Anneciğim,

Önce yeni yılınızı kutlarım. Burada yılbaşından beri havalar ılık geçiyor, sıfırın üstünde 8,9 derece, henüz yün fanila giymiyorum. Arasıra yağmur var. Telefonda çok kısa konuştuğumuz için mektup yazıyorum. Siz nasılsınız? Kardeşimin size yakın yerde bulunuşuna sevindim. Dün ben de Ali'den yılbaşı kartı aldım, evinin adresini yazmış ben de ona cevap vereceğim. Sevindim imtihanlarını başarmış. Biz hepimiz iyiyiz. Şiir 200 kilometrelik iş yerinden döndü. Halen işsiz. Son oyununa ben de gittim. Benim araba ile 2 saatlik yol gidip gelme 400 kilometre. Orada ki eşyalarını topladık. Ben de bu ara arabanın tamiri için 503 Mark ödedim. İyi ki 3000 markı yolladınız. Zaten 1000 markını da Şiire olan borcum için verdim. Çünkü yılbaşından itibaren çalışmıyor. Hepsi 3500 Mark borç vermişti. Sizin göndereceğiniz faizlerle yavaş yavaş Şiire olan borcum ödenir. Hasan için de şayet bir aksilik çıkmazsa 9 Ocak Perşembe günü gelecekler ve Hasanı hastaneye götürecekler. Son zamanlarda karnı çok şişti, devamlı içki içiyor, bir de diş problemi var, her halde protez yapılacak, çünkü ağzında diş kalmadı. Bu veslie hastaneye yatarsa bir an önce tedavi edilir. Anneciğim siz bana telefonda son satış parasını İmar Bankasına yatırdık dediniz. Burada televizyonda gösterdiler o banka iflas etmiş, hatta aldıkları mark hesabını geri ödeyemedikleri için şimdi mahkeme devam ediyormuş. Ben ayrıca buradaki Ziraat Bankası müdürüne sordum. Sakın büyük paralar yatırmayın geri alamazsınız devlet o banlaya el koydu, dedi. En yüksek faiz vererek milletten paraları topluyormuş.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder