22 Mart 2019 Cuma

Müfit ve Eşinden Kardeşine (İkinci Mektup)






İzmir : 19.1.1979

Sevgili Biraderim
8.1.1979 tarihli mektubunu aldık, elimden geldiği şekilde yanıtlayacağım. İki aydır Ankaraya gelemeyişimin nedeni sağlığım idi. Bişey yiyemediğim için çok zayıflamış güçsüz kalmıştım. Aldığım ilaçlar bir işe yaramaz olmuştu. Ama şimdi yemeklerden sonra Bicarbonate de soda:İngiliz içme sodası alıyorum iştahım açıldı yemek yemeğe başladım dün ablan domatesli pilav yaptı beraber yedik. Eski gücümü kazandığımda Ankaraya geleceğim. Ama daha önce Şubat ayı tatilinden yararlanarak siz İzmire gelin sıra sizde hamde herşeyi beraberce görüşelim, sen de Arı sütünü alırsın istersen bal da alır götürürsün.
Dün öğleden sonra gönderdiğin veraset vergisi beyannamelerini alıp veraset dairesine gittim. İlgili memur bana: Bu beyannameleri ölen şahsın ikametgahının bağlı olduğu (İstanbul) Veraset vergi dairesine vereceksiniz onlar gerektiğinde İzmirdeki mallar için İzmir’den bilgi isterler ve size ne yapılacağını söylerler dedi.
Ablam İstanbuldan gelirken evlerin ve arazinin tapu senetlerini ve banka cüzdanlarını Ardaya bırakmış. Onun için biz yalnız imzamızı attık. Geri kalan kısmının Arda tarafından doldurulması veya Avukatın tarafından doldurularak Levent Caddesi No:16 daki …….ın oturduğu evin bağlı bulunduğu veraset vergi dairesine götürülüp verilmesi lazım. Tuğrul bu işi yapamaz. Hastaneden ayrılamıyor. Avukatın ücreti ne ise verelim, yaptıralım.
Onun için Veraset Vergisi Beyannamelerini (üç nüsha) bugün Ardaya taahhütlü olarak göndereceğim.
Veraset İlamının çıkması dolayısiyle araziyi almak isteyenlerle tekrar görüşeceğim. İlam çıktı alacaksanız işlere başlayalım diyeceğim, ama pek umudum yok, bu paranın yani veraset vergisinin bulunması işi de sana düşüyor herhalde. Ablama bağlanacak Emekli maaşı için de ayrıca mektup yazacağız ben burada bitiriyorum. Senin ve İsmetin hasretle gözlerinizden öperim, allaha ısmarladık ve sizi Şubat ayında bekliyoruz.
Kardeşiniz
M.

Sevgili İsmet Ulvi
Şeker bayramından beri ilk defa huzura kavuştum. Müfit dün yemeğe başladı şükür ve çok basit bir ilaçla neticeyi aldık her şey kısmet meselesi onunda benimde çekeceğimiz varmış.
SAYFANIN YANINA YAZILMIŞ YER KALMADIĞINDAN
Allah bu günü gösterdi şükürler olsun. Şubatta gelirseniz çok seviniriz. Hasretle gözlerinizden yanaklarınızdan öperim.

Perihan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder