29 Kasım 2018 Perşembe

Ali Kahvecioğlu'ndan Halil Bey'e







Pek muhterem Halil bey abi

Mektubumu size, ahdine sadakat göstermediğimden, sözüm de durmadığımdan dolayı üzülerek ve utanarak yazıyorum.

Maalesef insanların sözlerinde durmaları saatlerini gününe yerine getirmeleri yani bütün insani vasıflara haiz olmaları ellerindeki mali imkanlar ile kabili kıyas olduğunu cemiyetimizde bir iş adamının bir tüccarın elinde olmayan sebeplerle işini kaybetmesi onu tanıyanların bir anda onun hakkındaki bütün iyi düşünceleri bir tarafa atıp onun ahlak ve karakterini çok iyi bildikleri halde ….deki bütün menfi hareket ve propakandalar o tüccar ce iş adamının işini düzeltmek için feyz aldığı kaynak ve imkanlarını tabiatile kurutuyor. İşte o adamında o zaman yalancı, sözünde durmayan hatta ve hatta …… dursa mevkiine düşmek zorunda kaldığım 25 senelik ticaret hayatınızda düşmüşe yardım şu an edinmekte allahın bizi …… imkanları nispetinde bazı elimden tutup kaldırdığınız kendini bilmezlerin …… hareketleri sayesinde öğrenmiş bulunmaktayım ….. yitirmiş için çok acı.

Ali bana yaptığın eyiliğin minnettarıyım bunu hayatımın sonuna kadar unutmama imkan yoktur. Gününde ödenmesi icap eden borcumu ödeyemedim. Bunun için tek bir kelime etmediniz ikinci defa münasip miktarlarda münasip zamanlarda ödemem işinide tamamlana bıraktığımız halde yine gününde ödeyemedim iki senedim protesto oldu. Tabiatle size iade edilmiştir.

Bunun için her an sizden bir muaheze (eleştiri) mektubu beklemekteydim. Bunuda yapmadınız. Hakikaten insanlık örneği verdiniz. Emin olun bana samimi olarak inanın. Bugün değil borç ödemek evimi geçindirmekte acizim. Bu halimi hane halkından dahi hiç kimse bilmiyor. Her şeye rağmen Allahtan hiçbir vakit ümidimi kesmiş değilim. Evel allah sonra sizin gibi yardım sever dostlar sayesinde azim ve irade ile çalışmak suretle en kısa zamanda işimi eski vaziyetine koymak ve borçlarımdan bir an evvel kurtulmak azmiyle çalışmaktayım. Tam….. niyetim …..daki bu ………diki büyük allahın yardım edeceğine inanmaktayım.
Mektubuma son verir hürmetle ellerinizden öperim.


27.2.962

Sizden ricam senetlere protesto
masrafları binip durmasın.

 Ali Kahvecioğlu
1561 sok. No 85 A
………………
İzmir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder