16 Kasım 2018 Cuma

Müfit'ten Kardeşine ve Yengesine (Yarım Bir Mektup)






İzmir:12.12.1978

Sevgili Biraderim, Sevgili Yengem,

Mektubunuzu almak bizi çok sevindirdi, hep iyiyiz, ablam geçen Perşembe günü akşamı İstanbuldan geldi. (7-12-1978 de). Evet dediğiniz gibi ben kardeşiniz de rahata erdim. Çünkü onun 17 gündür bulunmayışı sırasında ben yeniden rahatsızlanmış ve işlerin ucunu kaçırmıştım, şimdi ise onun sayesinde Lord gibi yaşıyor ve sağlığımı düzeltmeye çalışıyorum, bu hususta bana yaptığı iyilik hiçbir zaman unutulamaz, İstanbula ait izlenimlerini kendi ayrıca anlatacaktır sanırım.
Hekimhan’dan yazdığın 21.11.1978 tarihli mektubu almıştım. Ama ona cevap olarak tekrar ankaraya 1-12-1978 de bir mektup göndermiş olduğumu sanıyorum. Her halde son mektubunu (5-12-1978 tarihli) gönderdikten sonra eline geçti.
Şimdi buradaki durumu sana anlatayım, Tuğruldan aldığım 27.11.1978 tarihli telgraf ve 26-11-1978 tarihli mektupta veraset ilamının çıkartılması için hiçbir girişimde bulunmadığını öğrenmem üzerine, kendim buradan yani İzmir Adliyesine dilekçe ile başvurarak dava açtım.
Mahkemeden (İzmir Sulh Hukuk Mahkemesi) ayın birinde tebligat geldi, duruşma 22 Ocak 1979 günü saat 9.15 de. İbraz etmek istediğimiz vesikalarla birlikte duruşma günü gelin diye bildiriyorlar.
Yalnız işler yine karıştı, ablam da Tuğrulla anlaşmak, bu veraset ilamı işini ve kendine emekli maaşı bağlanması işini Ardaların tanıdığı bir avukat hanıma vermiş. Tapu senetlerini ve Banka cüzdanlarını da vermiş. Yalnız fiyatı konusunda bir şey konuşmamışlar. Biz buradan Ardaya tel çekerek kesin fiyatın bildirilmesini rica ettik. Avukat çok para isterse ordan vaz geçip İzmirdeki davayı sürdüreceğiz, aksi olursa ben davayı geri alacağım.
Arazinin satışı olduğu yerde kaldı, alıcılar bir daha gelmediler.
Başka alıcı çıkarsa ileri sürdüğüm şartları, olduğu gibi uygulamaya çalışacağım.
Yalnız rayicini daha yüksek olmasına rağmen diyorum. Bugünkü arazi fiyatlarını kastediyorsan haklısın, yalnız orası spor alanı diye ayrıldığı ve Belediyede inşaat için izin vermediğinden arsayı değerli ile yani rayici ile satılamıyor.
Bir de benim söylemek istediğim resmi rayiç var.
Bildiğin gibi rahmetli babam geçen sene Emlak Vergisi beyannamesini verirken, bu Bozyakadaki arazinin rayicini metre karesini…


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder