6 Aralık 2016 Salı

Kardeşinden Ağabeyine







12.1.1960
İzmir-Ev

Canım Ağabeyim,

Mektubunu aldım very hapy oldum. But bu benim second letter onun için bunu alır almaz again quickly cevabını yaz ki eşit olsun.

Ağabeyciğim sen ayın 24'ünde buraya geleceksin ama bizim okul Şubat'ın başında tatil olacak. Onun için tabii sen beni bekleyemeyeceksin. Çünkü sen İzmir'e değil Uşak'a tatilini babamlarla geçirmeye gideceksin.

Ağabeyciğim orada havalar nasıl? Burada çok fena. Kâh yağmur, kâh fırtına ve soğuk. Velhasıl burada canım çok sıkılıyor. Ancak Cumartesi akşam üstü ve Pazar sokağa çıkıyorum. Oda Allah korusun sinemaya gideceğim dersem ağababam hemen yüzüme bakıyor. Çünkü movie 25 ila 200 lira arası.

Ne iyi sen orada istediğin gibi yiyip içiyorsun. Vallahi inanmazsın (bir tatlıyı, meyvayı, bal veya tahin pekmezi) yerken anneannem hemen, "öyle para verdik ki veyahut öyle zor oluyor ki hem de az yaptım" diyor. Tabi bu ne demek "insaf artık yeme".

Bir de Uşak'ta bin numarayla sözde ben yemek yemiyorum biliyor musun? Ben bunları sana niye yazıyorum? Biraz evvel akşam yemeğinden kalktım ve derse oturdum. Ben kalkınca anneannem elinde tahin pekmez tabağıyla mutfaktan geliyor. Velhasıl anlayacağın ben istediğim şeyi hiç yiyemem veyahut bir tadımlık.

Buraya getirdiğimiz pasta ve baklavalardan biraz yedim. Neyse anlatsam saatlerce sürer ve inanmazsında.

Ağabeyciğim derslerin nasıl? Benim karne çok fenaydı. Annemlere söyleme. Söylersen ölümü gör.
Ben annemlere bir yazdım. İnşallah ikisi de düzelir. Ben annemlere yalnız tarihi yazdım. Yemin ediyorum sınıfın içinde 8 kişi kırık almadı. Gerisi 1-5 kırık arasında aldılar ama 5 kırıklı olan bir kişi. Hepsi Grammer, Math, Tarih veya Coğrafya, Türkçe ve Arttan kırık aldılar. Türkçe 5, Tarih 3, Eng 5, Eng 4, Coğ 5, Math 6, vallahi çok çalışıyorum.

Sen nasılsın? Ben iyiyim. Ha unuttum bizle Uşak'a Hasan dayımın kızı Canan'da gelecekmiş. Yengem yollamak istiyormuş (masrafları onlardan). Onun için biz Uşak'a Canan, Sibel ve Atalay'ın kız kardeşi Gülay gidiyoruz.

Burada mektubuma son verirken ballı, lokumlu, çikolatalı yılbaşı pastamız gibi güzel ve tatlı domates yanaklarından ısırır ve ıslatarak öperim. Babaannemin ve halamın ellerinden kiss ederim. Selamlar acele cevap, kestane kebap.


Saygılarımla





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder