11 Ekim 2018 Perşembe

Feriköy Karakol Komiser Muavini Muharrem Bey'den Amcaoğlu Ömer'e (6/7 Eylül 1955 Olayları Üzerine)





Ömer

Kabakcıları, patronaları vesaireleri dedelerimiz gördü ise bende 6 eylulu gördüm. 6 eylul deyince senin gazetede okuduğun gibi basit bir hadise değil. Memleket şümul ve emsalsız tarihi bir kepazelik olayıdır. Bu itibarla bu hadisenin acizane izahına calışacağım.
Telebe cemiyeti ve Kıbrıs türktür cemiyetinin masumana bir nümayişi menfi ceryana alet oldu ve senin anlayacağın sayi sermayeye hücum etti yani Rumluk türklük gavgası isimde kaldı aclarla dokların hesaplaşması şeklinde tecelli etti.
İstanbul kurulalı beri böyle canavarca hunharca bir yağma ve ihtişaş görmedi kahbece hazırlanan kompile muvaffak oldu ve öyle bir taktikle polisin eli bağlantı. Polise öyle meflus bir hale getirildiki 4 bin polis seyirci olduk halkın mal emniyeti mesken masuniyeti hayasızca ayaklar altına alınırken biz kıprıs türktür teraneleri ile uyutulduk ve canım istanbula abdalca sersemce budalaca yağma ettirdik hemde baka baka.
Meslekim namına ben zül duyuyorum. Bir polis olarak halkın icinde gezmeyi şerefsizlik sayıyorum. Fert olarak kendi hareketimi izah etmek istemem. Şu kadar söyleyimki mıntıkamda tek bir hadiseye meydan vermedim. Kiliseyi sapa sağlam muhafaza ettim. Havaya attığım birkac el silah ile capulcu sürülerini cil yavrusu gibi dağıttım. Bunu gazete okuyabilirsin:
Fakat canım istanbulun hangi semti harap olmadıki. Beyoğlunda 10 dükkan sağlam kalmadı. Bomontiye kadar koca şişli bir harabe, osmanbey, macka, harbiye bir birinden beter. Bankalar karaköy bir yüz karasıdır. Tahtakale tarafı bilhassa Mahmutpaşa icler acısıdır. En az 100 bin capulcu şehri kelimenin tam manası ile bir yağma yaptılar. Şehirde cam denen şey kalmadı.
Biz polis efendiler bu hala saat 24 e kadar askerler gelene kadar cok güzel bir seyirci olarak kaldık. Müdür istikbali ile ödedi.
Kızdığım nedir bilir misin maclara gaz bombası ile giden bizler bu tarihi olaya copsuz gönderildik. Ben pangaltında idim. Hakim yağmacılar Feriköy kurtuluş semtine akıyor kendi mıntıkama gittim ve elimden geleni yaptım. fakat ne cıkar.
Mamafi istanbula yani kurulan bünyemize uygun idareye ben kendi namıhesabıma minnettarım bize bu şekli idare daha uygun ve münasıptur belki bu idare bize hic olmazsa bahalılığı önleyecek tetbir bulur.
Kaya bugün erzincandan hareket edecektir. Nejadın birliği bütün haşmeti ile o güzelim toplarının namlusunu Gümüşsuyu caddesinden aşağı cevirmiş heybetle istanbulu serserilerden koruyor.
Ablam eyi değil. Güründekilerle bazı nahoş hadiseler ceryan etti. Bu yüzden zararın neresinden dönersek orasını kar sayarak yeni hısımlara kısa fakat önce layık olan bir cevabı verdim. Cünki öyle icap etti.
Ben daima eyimserim allaha şükür hayatımdan memnunum borcum yok alacağım yok. Hasta değiliz buda bize yetiyor. Dilaveri taksim lisesine kayıt ettireceğim ne dersin. Feri köyünde 140 liraya bir daire bulduk ama daha taşınmadık.
Gürünlülerden yalnız irfanla konuşurum. Evede gelir gider hayriyeyi irfanı severim akşam bizdelerdi sanada selamı vardır.
Ancak yarısını okuya bildiğim mektubuna gelince sizin icin sizi tatmin edecek bir yer bulmak muhit meselesidir. Benim tahmin edeceğin gibi henüz muhitim yoktur. Bunu daima düşünmekteyim. Fakat mutlak olarak senin murgulda kalmanı istemiyorum. Eğer arzu edersen evimiz sana acıktır. Bir kardaşın evime gelmesi benim icin zevktir. Gelsen eyi olur zannederiz Murgul, kars, edirne ve İstanbul senin bünye uygundur. Sen nerede olsa ömersin. İşte bu yüzdendirki seni ihmal edemeyor seni unutamıyor seni bırakamıyorum.
Senden tek ricam mektubu makine ile yaz yahut yazma asabım bozulmasın. Mektubunu istanbulda okumak mümkün olmuyor. İstersen sen kendin gel oku.
Bu gece radyonun 15 günde bir programına davetliyiz. Tarık beyle ahbap olduk. Radyo mıntıkamızda olduğu icin tanışıyoruz. Zaten sergi evinin fevkalede günlerinde beni resen memur ediyorlar. Cok yoruluyorum. Ama zannedersem amirlerim eyi randıman alıyorlar olsa gerekir.
Sana mektup yazmak benim icin zevk oluyor. Cünkü mektubu anlayarak severek okumasını bilirsin. Fakat imla hatasına kulak asma. Mesela hic Ç (el ile yazılmış) harfi kullanamadım cünkü yoktu makinede.
Gözlerinden öperim mektuplarını seninle beraber beklerim.

15.9.1955


Feriköy Karakol Komiser M.
Muharrem M.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder